توضیحات رئیس فدراسیون فوتبال درباره قانون سقف بودجه، VAR، تیم ملی و ...

احتمال تغییر قانون قراردادها به سود تراکتور | قرارداد قلعه‌ نویی تا جام جهانی است

رییس فدراسیون فوتبال درباره حاشیه‌های قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری توضیح داد و این نکته را هم گفت که ممکن است بخشی از این قانون تغییر کند.
کد خبر: ۱۴۱۸۲۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی تاج،‌ رئیس فداسیون فوتبال درباره قانون سقف بودجه باشگاه‌ های لیگ برتری اظهار کرد: این قانون از تمام اطلاعات به دست آمده از باشگاه‌ها بود. ایفمارک را جدی کردیم و گفتیم همه باید تست‌های پزشکی را رد کنند چون نیاز بود. آپشن ۲۰ درصد قرارداد را اعمال کردیم چون قبلا آپشن‌های عجیبی در قراردادها بود. فدراسیون قانون ۲۰ درصد آپشن را گذاشت که بازیکنان بیشتر نگیرند. انعقاد قرارداد با پول رایج مملکت را اعمال کردیم تا به گرفتاری شکایت‌ها دچار نشویم. گفتیم قراردادها به صورت یک ساله نباشند تا پای دلال‌ها وسط نیاید. بازیکنی که یک ساله می‌بندد، ایجنت هر سال از او پول می‌گیرد.

او ادامه داد: بازگشت بازیکن لژیونر به صورت قرضی را ممنوع کردیم. بازیکن خارجی باید ۶۰ درصد از بازی‌ها را در زمین بازی کند چون خارجی‌ها باید یک مزیت داشته باشند و به تیم کمک کنند. ما بازیکنان باکیفیتی داریم و اگر خارجی می‌آوریم، باید سطح خوبی داشته باشد. مورد دیگر این است که پرداخت مالیات با بازیکن باشد. هیچ باشگاهی حق ندارد مالیات بپردازد. برای جوانگرایی و کم شدن میانگین سنی قانون گذاشتیم. در بعضی از باشگاه‌ها هیچ بازیکن جوانی در ترکیب حضور نداشت. ایجنت، بازیکن جوان می‌داد اما بزرگسالان بازی می‌کردند. قانون به این صورت است که ۱۹ بازیکن بزرگسال و بقیه بازیکن زیر ۲۵ سال باشند.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ۱۳ باشگاه ما دولتی‌اند. با ارفاق فقط شش باشگاهمان مجوز حرفه‌ ای گرفتند. فیرپلی مالی و سقف بودجه را گذاشتیم تا بازی‌ها رقابتی شوند. دلیلش این است که ۴ تیم بیش از ۶۳ درصد هزینه کل لیگ را انجام می‌دادند. ما مخالف فوتبال نیستیم. باشگاه‌ها حتما باید در بحث مالی مشکلاتشان را حل کنند و نمی‌شود همه چیز با هم حل شود. ما فعلا برای بهتر شدن شرایط این قوانین را وضع کردیم.

او ادامه داد: باشگاهی مثل ملوان سطح بودجه پایینی دارد اما برخی از باشگاه‌ها اصلا مشکل مالی ندارند و راحت هزینه می‌کنند. ما درباره آن‌ها کار را محدود کردیم. ما باشگاهی را به بورس فرستادیم که زیان‌ده است. باید جلوی این مساله را بگیریم. پرسپولیس، استقلال، گل گهر و سپاهان سقف بودجه را به ما داده‌اند. ما دو راه کنترل داریم. الان علاوه بر مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و رییس مجمع (رییس کارخانه) هم باید قراردادها را امضا کنند تا اگر تخلفی صورت بگیرد پای همه‌شان گیر باشد. بازرسی کل کشور هم در مجموعه‌ها مستقر شده و وظیفه‌ نظارتی‌اش را انجام می‌دهد.

تاج در رابطه با بحث زیرمیزی‌ها، میل‌گرد و سیمان و ... که علاوه بر مبلغ قرارداد به برخی بازیکنان داده می‌شود عنوان کرد: این مساله دیگر عملیاتی نیست. زیرمیزی دیگر عملی نیست چون بازرسی در همه مجموعه‌ها مستقر است. خیلی جدی هستیم و چاره‌ای هم نداریم.

او درباره وضعیت مجوز حرفه‌ ای استقلال بیان کرد: برای کسب مجموز حرفه‌ای بیش از ۳۰ مورد نیاز بود ولی استقلال در زمانی که کارهای مجوز حرفه‌ای را انجام داد، ۱۹ موردش را انجام داده بود و ایرادات محتلفی داشت. یکی از آن‌ها بدهی استراماچونی بود. سوال این است که چرا مدیران عامل این بدهی را پرداخت نکردند. من خودم در دوره آقای کریمی کمک کردم. حالا خطیر آمده و بسیار با دانش و تحصیل کرده است. او در بحث سقف بودجه هم بسیار کمک کرد و جزو قانون‌گذاران بود. استقلال جزو بهترین‌های آسیاست و باید مشکلش برای سال آینده باید حل شود. مطمئنم با روندی که باشگاه دنبال می‌کند، این مشکل حل می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: یکی از درآمدهای اصلی باشگاه‌ها حق پخش است. ما از قله‌های آسیا هستیم. در فوتبال دوم آسیا هستیم. در فوتبال ساحلی و فوتسال هم اول آسیا هستیم. نوجوانان ما، فوتسال و فوتبال ساحلی به جام جهانی رفته‌اند و حالا باید برخی از مشکلات نظیر حق پخش را حل کنیم. مجلس باید این مساله را حل کند. شک ندارم به زودی یکی از شرایط مجوز حرفه‌ای حق پخش خواهد بود. فوتبال به وسیله تلویزیون به خانه‌ها رفت اما امروز تلویزیون به خاطر فوتبال در خانه‌هاست. به هر حال باید با فوتبال تعامل کنند. این تلویزیون ملی است و باید بیایند و بشینند تا تعامل کنیم و با مجلس در این رابطه صحبت کنیم. باید یک لایحه درست تدوین شود که همه مسائل حل شوند.

او درباره اختلاف فوتبال ایران و عربستان بیان کرد: پول برای آکادمی‌ها و توسعه آزاد است. ما این قوانین را برای لیگ وضع کردیم. من با واقعیت‌ها صحبت می‌کنم. من رییس فدراسیون عربستان دوست هستم و همکار هستیم. آن‌ها روی گردشگری و صنعت سینما کار می‌کنند. توسعه باید همه چیز را باهم بیاورد. مورینیو را برای استعدادیابی آوردند. اگر خودشان به ایران بیایند باز هم می‌بازند اما جام باشگاه‌های آسیا محل تقابل پول‌هاست.

تاج در رابطه با اصلاح قانون لژیونرها که در صورت بازگشت به ایران جزو بازیکنان خارجی حساب می‌شوند، با توجه به درخواست باشگاه تراکتور برای ثبت قرارداد محمد نادری گفت: فردا (شنبه) جلسه‌ای در این رابطه داریم. کارگروهی را تشکیل دادیم که لیگ را رصد کنیم. این لیگ باید درست شود و در آن مسائلی هم وجود داد. ما وارد این ماجرا شدیم و پایش هم ایستادیم. تراکتور در مساله محمد نادری مشکل دارد. آن‌ها می‌گویند ایرانی بودنش را در نظر بگیریم اما وقتی با آی‌تی‌سی می‌آید، بازیکن خارجی حساب می‌شود. به نظر من حرف تراکتور منطقی است. فردا بررسی می‌شود و ببینند راهی دارد یا خیر.

او درباره حواشی باشگاه سپاهان هم بیان کرد: هیچ فرقی بین باشگاه‌ها نیست چون قانون زیر سوال می‌رود. همه باشگاه‌ها باید قوانین را رعایت کنند.

او درباره مطالبات فدراسیون از فیفا و آخرین وضعیت کمک داور ویدیویی بیان کرد: ما تحریم هستیم و پولمان را به هیچ وجه نمی‌دهند. اینفانتینیو گفت نمی‌توانیم کاری کنیم که فوتبال دنیا تحریم شود ولی هر مبادله‌ای که اسم ایران روی آن باشد، انجام نمی‌شود. محدودیت‌های خیلی زیادی داریم اما پذیرفتیم در این شرایط فدراسیون را اداره کنیم و باید برایش راه حل پیدا کنیم. ۳ میلیون یورو بابت پروژه گذشته در فیفا داریم که برای کمک داور ویدیویی هزینه می‌شود. ما با EVS جلو رفتیم و اما به مشکل خوردیم و می‌دانم چه کسی از مجموعه داخلی شیطنت کرد. طبق قانون هر چیزی بیش از ۱۲ درصد تجهیزات آمریکایی داشته باشد، ممنوع است. اگر کمک داور ویدیویی را نیاوریم ۲۰ درصد بازی‌های لیگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما از طریق فیفا این مساله را حل می‌کنیم. فیفا خودش باید این مشکل را حل کند و در این رابطه یک کارهایی انجام دادیم.

تاج درباره بحث حضور بانوان در لیگ عنوان کرد: از نظر حل شدنش، حل شده اما باید زیرساخت‌ها فراهم شوند. فعلا این کار در ورزشگاه سیرجان و شهدای فولاد احتمالا انجام می‌شود.

او درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان هم بیان کرد: خداراشکر وضعیت خوبی دارند و از کادر فنی و مسئولان تیم ملی تشکر می‌کنم که بسیار تلاش می‌کنند. دو رویداد برای تیم ملی داریم. یک بازی دوستانه ما با بلغارستان خواهیم داشت و یک تیم آفریقایی به نام کیپ ورد را هم احتمالا به تهران می‌آوریم تا در کشور خودمان بازی کنیم. مهر ماه هم در تورنومنت بین المللی اردن بازی می‌کنیم. ما جزو کافا هستیم اما با صحبت‌هایی که انجام دادیم، ما را دعوت کردند. دو بازی خوب در آن مسابقات خواهیم داشت. سرمربی ما تصمیم می‌گیرد با چه تیم‌هایی بازی کنیم. اردن، قطر و عراق حریفان خوبی هستند چون جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم.

تاج اضافه کرد: از شهردار تهران تشکر می‌کنم که وضعیت ما و کمپ تیم ملی را دید. مشکل آب داشتیم و چاه ما خشک شده بود که خداراشکر در این رابطه صحبت‌های خوبی شد و شهرداری چمن‌های ما را آب می‌دهد.

او درباره قرارداد مربیان تیم ملی هم گفت: قرارداد تمام کادر فنی بزرگسالان و امید بسته شده است. شرایط در قراردادها مشخص است. قرارداد آقای قلعه‌نویی تا جام جهانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها